Wednesday 16 January 2013

Mengeluarkan iPhone Berharga Rendah Lewat Tahun Ini

Laporan mengenai Apple yang akan hadir dengan telefon pintar mereka yang lebih murah dengan ciri-ciri asas telah diperkatakan sejak beberapa bulan yang lepas, dan kini sekali lagi ia dilaporkan oleh Wall Street Journal

Mengikut laporan WSJ, Apple dikatakan akan hadir dengan peranti yang berharga rendah ini akan disasarkan kepada negara-negara membangun dan juga pengguna baru. Desas-desus mengenai perancangan ini telah kedengaran sejak beberapa tahun, dan WSJ mengatakan ia akan dilancarkan pada tahun ini.

Memandangkan kini iPhone ditawarkan dalam dua saiz berbeza, dimana iPhone 5 membawakan skrin bersaiz lebih besar, maka mungkin kita akan melihat tawaran iPhone dengan ciri-ciri lebih rendah ini pada saiz berbeza.

Di kebanyakkan negara Asia, ia boleh dikatakan Android menjadi pilihan utama memandangkan tawaran peranti pada harga serendah RM300, berbanding dengan iPhone yang mencecah harga melebihi RM2,000. Mungkinkah kelak iPhone dapat bersaing dengan pelbagai peranti lain pada harga yang lebih rendah?
Sumber

No comments:

Post a Comment